Important news: the shop will close!

After a great deal of reflection, weighing pros and cons, I have decided to close down my shop . With 3 years of existence, a steadily incre...

After a great deal of reflection, weighing pros and cons, I have decided to close down my shop. With 3 years of existence, a steadily increasing turnover, great press coverage and lots and lots of happy customers (THANK YOU!), the shop has reached a point where it would require 100% of my attention in order to develop further. Today my time is split between very different activities (the shop, the blog, freelance assignments, teaching...) and I've often felt frustrated not being able to give each one of these activities all the attention that it deserves.


Running a shop was something that I've always wanted to do at least once in my life, and it's been a fabulous and very rewarding experience. Today however, I feel that I have more to give in other areas which is why I've decided to come back to where it all started: my blog. From this autumn, I will focus on giving the blog a fresh new start, developing interesting collaborations, devoting more time to writing / styling / photographing as well as sharing my knowledge about Scandinavian design and trends through classes and workshops.
Although it breaks my heart a little to let go of the shop, I'm also very excited about this new direction for my business and I'm convinced that it's the right choice for me now.

But before getting that far, there will be a fantastic online sale starting this Sunday 14th of June at noon (12pm), where we will sell out all remaining stocks at very attractive prices! Lots of great deals to be made that you certainly don't want to miss out on! The shop will close definitely mid July.

And to our customers who have outstanding orders at this moment, no panic, everything will be delivered! (and if for any exceptional reason this can't be done, you will be informed by email and entirely refunded).

* * *

Après de longues réflexions, en pesant le pour et le contre, j'ai décidé de fermer ma boutique. Avec 3 ans d'expérience, un chiffre d'affaires en constante progression, une belle couverture presse et beaucoup, beaucoup de clients satisfaits (MERCI BEAUCOUP!), la boutique a atteint un point où elle nécessiterait 100% de mon attention afin de se développer davantage. Aujourd'hui, mon temps est divisé entre des activités très différentes (la boutique, le blog, des missions en freelance, des cours...) et je me suis souvent senti frustrée de ne pas pouvoir donner à chacune de ces activités toute l'attention qu'elle mérite.

J'ai toujours voulu tenir une boutique au moins une fois dans ma vie, et cela a été une fabuleuse expérience très enrichissante. Aujourd'hui en revanche, j'estime que j'ai plus à donner dans d'autres domaines, c'est pourquoi j'ai décidé de revenir là où tout a commencé: mon blog. A partir de cet automne, je vais donner un nouveau beau départ au blog, développer des collaborations intéressantes, consacrer plus de temps à l'écriture / au stylisme / à la photo et partager mes connaissances du design et des tendances scandinave à travers des cours et des ateliers.
Même si j'ai un pincement au coeur en laissant la boutique derrière moi, je suis aussi très enthousiaste à l'idée de donner une nouvelle direction à mon business et je suis convaincue que c'est le bon choix pour moi maintenant.

Mais avant d'en arriver là, il va y avoir de très chouettes soldes en ligne à partir de ce dimanche 14 juin à midi (12h), où nous allons liquider tous les stocks restants à des prix très attractifs! Plein de bonnes affaires en vue que vous ne voulez certainement pas rater! La boutique fermera définitivement mi-juillet.

Et à nos clients qui ont des commandes en cours en ce moment, pas de panique, tout sera livré! (et si pour une raison exceptionnelle ceci ne peut se faire, vous en serez informé par mail et intégralement remboursé).


You Might Also Like

4 commentaires

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  2. too bad you are closing
    but I totally understad
    good luck with one less thing to focus on
    <3 :)

    ReplyDelete
  3. Les choix sont difficiles à faire, mais ils nous forment. Bonne chance pour cette nouvelle orientation, je vais m'empresser de faire un tour dans la boutique, au cas où un client (ou moi) serait intéressé !

    ReplyDelete
  4. Hourrrra, je suis si heureuse que tu reviennes sur le blog. Hâte de voir ça !!

    ReplyDelete

Follow Us @soratemplates